Miniklerle Bilim Projesi

Miniklerle Bilim Projesi


Çocuğun fen ile ilgili deneyimlerinin başlangıcının, doğal çevresiyle ilk olarak etkileşime geçtiği süreç olduğu söylenebilir. Bu ilk deneyimler çocuğun yaşamı boyunca devam etmekte; araştırma, öğrenme ve çevreyi keşfetme eğilimi sürmektedir. Eğitim sürecinin önemli bir aşaması olan okul öncesi eğitim döneminde, çocuklara fen ve bilim ilgisinin kazandırılması büyük öneme sahiptir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem fen eğitimini çeşitli yönleri ile ele alarak, önemini ortaya koymaktır. Bu bağlamda okul öncesi dönem fen eğitiminin amacı, özellikleri, yöntemleri, bu konuda aile ve öğretmenin rolü başlıkları ele alınarak konu ayrıntılı şekilde değerlendirilmiştir.

Okul öncesi dönem çocuklarının özelliklerinden biriside bilime meraklı olmalarıdır. Projenin amacı meraklarını ve keşfetme arzularını ortaya çıkarmak olduğundan çocuklarla sınıfta yaparak yaşayarak, araştırarak, gözlem yaparak, aktif olarak katıldığı, öğrenme yaşantılarının desteklendiği deneyler yapılmıştır.

Proje kapsamında her hafta farklı bir fen deneyi ve bilim adamlarını çocuklara tanıtılmıştır. Farklı illerden 20 öğretmenin ve yurtdışından 2 üyenin katıldığı projemizde her hafta farklı bir fen deneyi ve bilim adamları tanıtıldı. Katılan öğretmenler her hafta kendi planlarını hazırladı. Gerek interaktif oyunlarla gerek deneyler ve etkinliklerle çocukların kavrayarak deneyerek öğrenmeleri sağlanmıştır. Proje kapsamında; havuç çimlendirme ve tohum topu yapıldı, ritim çalışmaları webinar olarak yapıldı, Arşimet gibi değerli bilim adamları tanıtıldı. Her hafta farklı bir fen etkinliği baz alınarak yapılan çalışmalarda proje ulusal ve uluslararası etiket almıştır.



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi